antidepresivum Citalec

    • Dotaz pro lékárníka
    • Bolest
    21. 08. 2021

    Dobrý den, maminka byla hospitalizována s bolestí zad. Během hospitalizace jí byl nasazen Citalec 10 mg, který má užívat dlohodobě. Maminka netpěla žádnou depresí ani jiným psych. onemocněním. Antidepresiva mají dle info od lékaře uvolnit a podpořit léčbu bolesti zad . Maminka se po užívání Citalecu necítí dobře, je vel mi utlumená. POkud tento lék začala užívat zhruba před 14 dny, v dávkování 1 tablety denně, jak ukončit nyní léčbu ? Může vysadit tento lék najednou nebo má snížit dávkování na půl tablety denně např. po dobu 7 dnů ? Děkuji Vám předem za Vaši odpověď

    Dobrý den, 

    některé antidepresíva se používají i při léčbě bolestí, kde se vyuzíva jejich právě (ne vždy žádoucího) tlumivého, zklidňujícího efektu, a navozují emoční vyrovnanost. Tyto léky se opravdu většinou užívají alespoň několik měsíců, a jejich nástup ůčinku je pomalejší (plný účinek se projeví až cca po 3-4 týdnech užívání). Doporučuju se o vysazení poradit s lékařem, jinak jak píšete, případně vysazovat postupně, týden užívat jen 1/2 tablety, pak vysadit. 

     

    S pozdravem a přáním hezkého dne

    PharmDr. Zuzana Kuncová
    lékárnik, OC Albert, Brno
     

    šipka PharmDr. Zuzana Kuncová

    Na dotaz odpověděla PharmDr. Zuzana Kuncová , Brno, OC Albert zobrazit odpověď skrýt odpověď

Zeptejte se přímo našeho lékárníka či lékaře Zpět do poradny

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář