Antidepresiva

    • Dotaz pro lékárníka
    • Nežádoucí účinky
    26. 06. 2019

    Dobry den, beru dlouhodobe antidepresiva Zoloft a deniban. Minuly tyden jsem v prubehu 5 dni pila ve vetsim mnozstvi alkohol.Mam nyni jiz paty den uzkosti a deprese. Mohl alkohol snizit nebo zcela anulovat pusobeni antidepresiv? Dekuji za odpoved.

    Dobrý den,

    zcela anulovat bych neřekl, ale výrazně snížit to ano. Při  konzumaci alkoholu se zvyšuje vyplavování serotoninu (hormonu/ mediátoru štěstí) v nervových buňkách. Ten však po dlouhodobější konzumaci a větším množství přestává v těle být k dispozici, jelikož je potřeba nasyntetizovat (vyrobit) nový. A právě s tímto mediátorem pracují antidepresiva typu Zoloft či Deniban. Proto může dojít k snížení jejich účinku, což má za následek pocity úzkosti, stresu či až deprese. Příště doporučuji vyvarovat se dlouhodobé konzumace, krátkodobě alkohol sice vliv má, ale tělo dokáže kompenzovat případné ztráty ze zásob.

    S pozdravem,
    Mgr. Radek Machan
    lékárník BENU Děčín

    šipka Mgr. Radek Machan

    Na dotaz odpověděl Mgr. Radek Machan , Děčín, Duchcovská zobrazit odpověď skrýt odpověď

Zeptejte se přímo našeho lékárníka či lékaře Zpět do poradny

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.