Co je příčinou bolesti žaludku?

    • Dotaz pro lékárníka
    • Bolest
    • Zažívání
    23. 09. 2021

    Dobrý den,
    chtěla bych se s Vámi poradit ohledně zdravotního stavu tatínka (69 let). Dva dny ho trápí bolest břicha v místě mezi žebry. Užívá 20-30 kapek Algifenu, který bolest pouze ztlumí. Po dobu 3 měsíců užíval Aescin TEVA 20mg 3x denně 2 tablety a Detralex 2x denně 2 tablety. Po poradě s lékárníkem zakoupen Omeprazol 20 mg podávána 1 tableta denně. Kávu nahradil čajem, jelikož mu po ní bylo zle od žaludku.
    Tímto se chci zeptat, co by mohlo být příčinou?

    Děkuji za Vaši odpověď.

    Dobrý den, 

    pokud je Vašemu otci po kávě špatně, je možné, že opravdu bude podrážděn žaludek, může být ztěnčena jeho sliznice, nebo rovnou vřed. Kyselina v žaludku pak dráždí žaludeční stěnu a vyvoláva bolestivé či pálivé pocity. Algifen představuje jen symptomatickou léčbu, a to ulevením od bolesti. Kolegyně/kolega  poradil dobře - zkuste v užívání omeprazolu pokračovat, užívejte vždy ráno, nalačno, alespoň 30min před jídlem. Pokud nebude stačit, zvyšte dávku a užívejte ráno i večer (taky nalačno, ideálně před spaním). Pokud budou potíže přetrvávat, doporučuju návštěvu lékaře a případné další vyšetření, od kterého se pak bude následně odvíjet léčba. Případně Vám předepíše léky podobné omeprazolu, ale silnější, nebo omeprazol větší balení, které je na předpis a hrazené pojišťovnou.  Další, volně prodejnou variantou je přípravek NOLPAZA 20MG - obsahuje podobou látku omeprazolu, ale novější a maličko účinnější. 

    Tato léčba sníží tvorbu žaludeční kyseliny, a podpoří tak regeneraci žaludku.

     

    S pozdravem a přáním hezkého dne

    PharmDr. Zuzana Kuncová
    lékárnik, OC Albert, Brno
     

    šipka PharmDr. Zuzana Kuncová

    Na dotaz odpověděla PharmDr. Zuzana Kuncová , Brno, OC Albert zobrazit odpověď skrýt odpověď

Zeptejte se přímo našeho lékárníka či lékaře Zpět do poradny


Související dotazy z poradny

Související dotazy z poradny

    • Dotaz pro lékárníka
    • Interakce
    14. 08. 2021

    Aspirin protect a Bivenol

    Dobrý den, beru na ředění krve po infarktu aspirin protéct 100 mg, mohu také užívat Bivenol??? S díky

    Dobrý den.

    V databázi mi to sice žádnou interakci s podobnými léky nenašlo, ale určitě existuje interakce mezi Aescinem a Aspirinem. Oba mohou dráždit žaludek a oba mohou snížit srážlivost krve. Nemyslím si, že by souhrnný efekt byl tak výrazný, aby to byla překážka pro užívání.

    S pozdravem.
    Mgr. Václav Navrátil
    vedoucí lékárník Olomouc

    šipka Mgr. Václav Navrátil

    Na dotaz odpověděl Mgr. Václav Navrátil , Olomouc, Galerie Moritz zobrazit odpověď skrýt odpověď

Všechny dotazy

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář