Průjem z antibiotik

    • Dotaz pro lékárníka
    • Zažívání
    11. 11. 2020

    Dobrý den, prosím o radu. Dcera (15 měsíců) užívá již 5. den antibiotika Ospen, po 8 hodinách. Antibiotika p. Dr. předepsala na aftózní stomatitidu s infekci. A teď k mému dotazu. K antibiotikům dávám dceři probiotika Biopron Laktobacily Baby BIFI+, vždy po 4 hodinách od podání antibiotik. Dcera má i přesto průjem, plenu ji musím vyměňovat po každém větru a kvůli průjmu má hrozné opruzeniny. Mám tedy i přesto dále pokračovat v užívání těchto atb ? Kdyby byla možnost, poradím se s naší obvodní Dr., ale ta až do odvolání momentálně neordinuje. Předem děkuji za Vaši odpověď.

    Dobrý den,

    takto se těžko posuzuje stav. Pokud užívá již 5 dní, v užívání Ospenu bych pokračovala tak, aby léčba trvala alespoň 7 dní. K Biopronu přidejte Enterol. Vysypte 1 tobolku denně např. na lžičku do mléka a dceři podávejte. Ještě lze zaměnit Biopron za kapky Hylak forte 3x denně 1ml. K Biopronu se vraťte až po vymizení průjmu. Na opruzeniny používejte 2x denně Imazol krom běžných ochranných krémů pod pleny. Pokud se stav bude výrazně zhoršovat, vyhledejte lékaře. Ovšem změna antibiotik není vždy třeba a takováto reakce se může dostavit po všech antibioticích. Je ovšem třeba vyloučit alergii na konkrétní antibiotika.

    ENTEROL 250MG tvrdé tobolky 10  
    HYLAK FORTE perorální SOL 100ML  
    IMAZOL KRÉMPASTA 10MG/G kožní podání PST 1X30G

    S pozdravem
    Mgr. Petra Rezková
    lékárník BENU, Praha 9 CČM

    šipka Mgr. Petra Rezková

    Na dotaz odpověděla Mgr. Petra Rezková , Praha 9, CČM I - naproti Globusu zobrazit odpověď skrýt odpověď

Zeptejte se přímo našeho lékárníka či lékaře Zpět do poradny

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář