Dalacin a bolesti žaludku

    • Dotaz pro lékárníka
    • Zažívání
    28. 10. 2020

    Dobrý den, přes 2 měsíci jsem dostala jako prevenci po vytržení 2 zubů moudrosti atb Dalacin. Neskutečně mne po nich bolel žaludek, takže jsem použila asi polovinu balení. Bohužel se totožná bolest opakuje přibližně každý třetí den až do dnešního dne (jako bych měla prázdný žaludek). Je možné, že bolest způsobilo užívání atb? Děkuji a přeji hezký den.

    Dobrý den.

    Ano je skutečně možné, že vám dalacin takto rozdráždil žaludek. Dalacin je nezbytné pořádně zajíst a zapít velkým nožstvím tekutiny. Je vůči stěně žaludku agresivní a navíc je známý tím, že častěji, než jiná antibiotika dokáže rozhodit střevní mikroflóru. Při použití těchto antibiotik vřele doporučuji užívat probiotika. A to po dobu užívání a ještě týden po dobrání. Vhodné jsou např. Biopron premium. Vaše potíže mohou způsobit přemnožené škodlivé bakterie, ale i narušená stěna žaludku. Doporučuji tedy ještě přeléčit lékem Apo-ome. Podává se každý den 1tob ráno nalačno (1h před jídlem). Lékaře by jste měla informovat o nedobrání antibiotik.

    Apo-ome

    Biopron

    S pozdravem.
    Mgr. Václav Navrátil
    vedoucí lékárník Prostějov

    šipka Mgr. Václav Navrátil

    Na dotaz odpověděl Mgr. Václav Navrátil , Olomouc, Galerie Moritz zobrazit odpověď skrýt odpověď

Zeptejte se přímo našeho lékárníka či lékaře Zpět do poradny


Související dotazy z poradny

Související dotazy z poradny

    • Dotaz pro lékárníka
    05. 10. 2019

    Alergie na Dalacin C 300mg

    Dobrý den,
    zubní lékař mi předepsal Dalacin C 300 mg po 8 hodinách na doléčení zánětu u implantátu. Jsou to 2 balení po 16 tabletách, zbývají mi 3 tablety a od včera se mi začala rozšiřovat červená vyrážka od prsou směrem na břichu a ke krku. Taky už mám týden téměř vodový průjem. Protože se v rodině objevila střevní viróza, tak jsem průjem neřešila. Mám ukončit léčbu Dalacinem (už jen 3 tablety)? Beru i probiotika Probiolact. Zmizí mi vyrážka sama nebo musím k lékaři? Musím s průjmem také k lékaři? Děkuji za informace.

    Dobrý den, 

    pokud Vám zbývají už jen tři tablety, tak antibiotika doberte. Jestli je původcem vyrážky antibiotikum, měla by vyrážka do týdne ustoupit. Probiotika, která máte určitě doberte (vždy v odstupu od antibiotik alespoň 2hod). K tomu doporučuji na průjem Enterol, jedná se o kvasinku, která působí přímo ve střevech a může se užívat současně s antibiotiky i po nich. Po dobu trvání potíží užívejte 3x denně po 1 tobolce, poté 1 tobolku denně na doléčení. Vzhledem k délce trvání průjmu doporučuji ještě rehydratační roztok (Enhydrol, Kulíšek). Rozpusťte sáček ve sklenici studené vody 3x denně. Pokud se ve stolici objeví krev, nebo hlen, je nutné navštívit lékaře ihned. Pokud průjem do pondělí nebude ustávat, navštivte Vašeho praktického lékaře.

    Enterol

    Enhydrol

    Kulíšek

    S přáním pěkného dne
    Mgr. Martina Bránková
    lékárník BENU Makovského nám., Brno

    šipka Mgr. Martina Bránková

    Na dotaz odpověděl Mgr. Martina Bránková zobrazit odpověď skrýt odpověď

Všechny dotazy

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář