Filtrovat

Cenové rozpětí

Účinky pyridoxin neboli vitaminu B6 

Nejčastěji lidé sahají po vitaminu B6 v kombinaci s hořčíkem kvůli podpoře normální psychické činnosti a funkci nervové soustavy. Ve stresovém období, kdy vás čeká příliš mnoho úkolů, oceníte i snížení míry únavy a vyčerpání. Vitamin B6 se podílí na metabolismu homocysteinu (stejný účinek má také vitamín B12 - kobalamin), bílkovin a glykogenu a hraje roli při tvorbě červených krvinek. Je nezbytný pro funkci imunitního systému. Celkem má vitamin B6 vliv na více jak 100 procesů v těle a měl by být pravidelnou součástí stravy. 

Přírodní zdroje vitamínu B6 

Přírodní zdroje vitaminu B6 jsou maso, ryby, ovoce a zelenina, rýže, slunečnicová a sezamová semínka, obiloviny, kysané mléčné produkty.

Máte vitamínu B6 nedostatek nebo naopak přebytek?

Příznaky nedostatku pyridoxinu se objevují například u osob s onemocněním ledvin, jater a v některých případech u alkoholiků. K typickým projevům patří únava, změny nálad, deprese, oslabená imunita, oslabenost svalů či suché a popraskané rty.

A co vitamín B6 předávkování? Jelikož pyridoxin je vitamín rozpustný ve vodě, v těle se neukládá a vylučujeme ho močí. Pokud bychom však užívali vysoké dávky po delší dobu, může dojít k poškození nervového systému. Naopak mezi mýty se řadí informace, že způsobuje suplementace vitamínu B6 tloustnutí.

Objevte i další vitamíny z naší nabídky

Zpět nahoru

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář