VITAMINOVÝ ROK V BENU

848x280

V BENU vám vždy rádi poradíme s výběrem i užíváním vitaminů

Vitaminy fungují v těle jako katalyzátor (urychlují nebo zpomalují chemické reakce) a podílejí se na metabolismu tuků, cukrů a bílkovin. Najdeme je v mnoha potravinách rostlinného i živočišného původu, proto bychom se měli snažit o různorodý jídelníček postavený především na základních surovinách. V některých případech se ale neobjedeme bez doplňků stravy

Jaké jsou příčiny nedostatku vitamínů? 

  • nízký obsah vitaminů v přijímané stravě,
  • nedostatečná resorpce vitaminů v trávicím traktu,
  • zvýšená spotřeba vitaminů (sport, fyzická a psychická zátěž, během těhotenství, při kojení, v období růstu, kuřáci),
  • nepříznivý vliv antivitaminů (zabraňujících využívání vitaminů) – nevhodné technologické úpravy, přidávání látek za účelem zvýšení trvanlivosti, např. siřičitany rozkládají vitamin B1,
  • nevhodné zpracování surovin.

Protože si v BENU bereme vaše zdraví a starost, rozhodli jsme se vás provést celou škálou pro organismus důležitých vitaminů.

 

Vitamin AVitamin A: Když se řekne vitamin A, okamžitě se nám vybaví jeho podpora normální funkce zraku. Díky tomuto vitaminu ze skupiny karotenoidů rozpustném v tucích totiž vidíme za šera zřetelněji a při světle zase dobře rozeznáváme barvy. Víte také, že vitamin A podporuje i normální funkci imunitního systému a má vliv na funkci a kvalitu pokožky? A to nejen zevnitř v podobně doplňků stravy ale také zvenku v krémech.

Za vitamínem A

Vitamin BVitamíny B: Vitamin B netvoří pouze jeden, je jich hned celý komplex. Dohromady čítá 8 známých i méně známých vitamínů. Jsou to vitamin B1 (thiamin), vitamin B2 (riboflavin), vitamin B3 (vitamin PP, niacin, kyselina nikotinová), vitamin B5 (kyselina pantothenová), vitamin B6 (pyridoxin), vitamin B7 (vitamin H, biotin) a vitamin B12 (kobalamin, cyanocobalamin). Nejvýznamnější z nich jsou nezbytné pro fungování energetického metabolismu a nervového systému. Možná budete překvapení, že i kyselina listová, po které sahají ženy při plánování miminka, patří také do skupiny vitaminů B.

Za vitamínem B6 Kyselina listová - B9 B12 B17


Vitamin CVitamin C: Po vitaminu C automaticky sáhnete, když chcete podpořit funkci imunitního systému u dětí i dospělých. Přináší ale také řadu dalších funkcí: přispívá k normální činnosti nervové soustavy, je potřebný k tvorbě kolagenu a normální funkci kloubních chrupavek, podporuje vstřebávání železa a chrání buňky před následky oxidačního stresu. Vitamin C potřebuje doplňovat zkrátka každý, kdo žije aktivní život.

Za vitamínem C

Vitamin DVitamin D: Vitamin D tvoří skupinu látek, z čehož nejvýznamnější jsou D2 a D3. Je to jediný vitamin, který si dokáže lidské tělo samo vytvořit v pokožce za slunečného počasí. Na podzim a v zimních měsících tělo strádá a proto se musí vitamin D více doplňovat jídlem. S vitaminem D je spojená normální funkce kostí a svalů. Udržuje správnou hladinu vápníku a fosforu, hlavní stavební jednotky kostí a zubů. V posledních letech se začíná čím dále tím více zdůrazňovat i jeho význam při podpoře normální funkce imunitního systému.

Za vitamínem D

Vitamin EVitamin E: Pod názvem tokoferol (vitamin E) není jen jedna molekula. Tvoří ji skupina látek, tokoferolů, které přispívají k ochraně buněk před oxidativním stresem a působením volných kyslíkových radikálů. Ty vznikají v těle přirození při látkové výměně. Vitamin E v krémech působí blahodárně na pokožku a vyživuje ji.

Za vitamínem E

Vitamin KVitamin K: Tento vitamin není příliš známý, ale pro lidské tělo je stejně důležitý jako ostatní vitaminy. Na jeho význam bychom si měli vzpomenout při krvácení, protože díky vitaminu K dochází k normální srážlivosti krve. Kromě toho přispívá k udržení normálního stavu kostí. Při příjmu vitaminu K v doplňcích strany by si měli dávat pozor pacienti, kteří užívají léky na ředění krve, protože mohou snižovat jejich účinek.  

Za vitamínem K2

Za všemi vitamíny

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář