Filtrovat

Cenové rozpětí

Zdroje stravy omega kyselin

Hlavním zdrojem omega 3 mastných kyselin v jídelníčku jsou tučnější ryby a mořské plody. Kromě ryb je získáme i z pšeničných klíčků, vlašských ořechů, lněného semínka, také ze sójového, lněného či řepkového oleje. Nedostatečný příjem omega 3 mastných kyselin je příčinou únavy, špatné paměti, depresí, bolestí kloubů, problémů se zácpou, suché pokožky a lámavých nehtů. 

Hlavními zdroji omega 6 kyselin jsou semínka rostlinného původu a oleje z nich vyrobené jako slunečnicový, řepkový, olivový, dýňový a další.

Doplňky stravy bohaté na Omega 3 a 6 mastné kyseliny

Na omega 3 mastné kyseliny je bohatý rybí tuk - na e-shopu ho naleznete například ve formě kapslí Walmark Omega 3 Forte nebo olejů Mollers Omega 3 Citron. Rybí oleje Mollers jsou vyrobeny z tresčích jater nejvyšší kvality v Norsku. Produkty z této řady jsou bohaté na přírodní omega-3 esenciální mastné kyseliny a vitamíny D, A a E.

Kdo by měl dbát na příjem esenciálních mastných kyselin?

Pod pojmem omega 3 se skrývají dva druhy mastných kyselin - kyselina eikosapentaenová (EPA) a kyselina dokosahexaenová (DHA). EPA a DHA přispívají k normální funkci srdce. DHA poté přispívá k normální činnosti mozku a zraku. Příznivý účinek se dosáhne při denní dávce 250 mg EPA a DHA

Důležitý je příjem omega 3 v těhotenství. Rybí tuk v těhotenství má totiž vliv na vývoj plodu, pozor však na konzumaci ryb obsahující methylrtuť. Ta by mohla mít na plod naopak neblahý dopad.

Rybí olej u dětí v předškolním věku díky svým účinkům patří rovněž k důležitým složkám jídelníčku. Pro svůj zdravý rozvoj potřebují dostatečné množství nenasycených kyseliny skupiny omega 3 také zvířata. Nebojte se zařadit do stravy vašeho čtyřnohého miláčka rybí tuk pro psy.

Zpět nahoru

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář