CO NA BOLEST ZAD

co  na  bolest  zad

Bolesti zad jsou nejčastější příčinou pracovních neschopností. Je to jedna z nejběžnějších bolestí, která vás může potkat. Sedavá zaměstnání zádům rozhodně neprospívají. Nezapomínejte svaly zad pravidelně posilovat a hlavně nepodceňujete příznaky bolesti.


 

Příčiny bolesti zad Příčiny bolesti zad

Mezi nejčastější příčiny bolesti zad patří:

  • nedostatek pohybu
  • sedavý způsob života
  • svalová dysbalance
  • přetěžování určitých segmentů zad
  • ploché nohy
  • špatná matrace

Záda snadno přetížíte - například při zahradničení či zvedání těžkých věcí. Bolest v zádech má celou řadu projevů. Od prosté bolesti svalů přes bolesti ostré a bodavé až po takovou, která vám znemožňuje se pohnout.  Důsledkem oslabených zádových svalů je špatné drženít těla, opotřebovávání obratlů a vznik bolesti zad. 
 
Bolesti zad dělíme na:

  • akutní
  • chronické - bolesti trvající déle než 6 měsíců

Podle toho, kterou část páteře bolest postihuje:

  • krční
  • hrudní 
  • bederní

Jak se zbavit bolesti zad Jak se zbavit bolesti zad

Posilujte pravidelně několikrát týdně střed těla a zádové svaly. Myslete na správné držení těla - cvičení jako je pilates nebo jóga vás podpoří při posílení hluboce uložených svalových skupin. Choďte, plavejte - buďte v pohybu - vaše záda to ocení. 

Pohyb je důležitý, ale není to všechno. Věnujte pozornost i dalším okolnostem jako je správně zvolená matrace či správné sezení. Pokud trávíte své pracovní hodiny sezením u počítače, nastavte si správně výšku monitoru a židle. Při sezení podpořte záda s overball rehabilitačním míčem. Střídejte pozice, protahujte se. Kamenem úrazu může být i špatné dýchání. Masáž je na bolest zad určitě příjemnou a vhodnou variantou, tak si ji jednou za čas dopřejte. 

Bolest zad může být i symptomem jiného vážného onemocnění jako je rakovina. Pokud vaše bolesti přetrvávají raději navštivte lékaře. 

Cviky na bolesti zad Cviky na bolesti zad

Prevencí proti bolesti zad je cvičení. Posilujte tělo rovnoměrně a přiměřeně, buďte opatrní, abyste nepřetížili svalstvo. Následující tři cviky vám napomohou k uvolnění páteře. 

Kolébka

Uvolněte a protáhněte páteř pomocí kolébky. Jak takový cvik správně provedete? Lehněte si na záda, bradu přitáhněte ke krku a nechte hlavu volně ležet na podložce. Zvedněte nohy a pokrčte je v kolenou, poté je přitáhněte k hrudníku. Přidržujte kolena přitažené k hrudi pomocí rukou. Volně se kolíbejte zepředu dozadu, dochází tak k promasírování páteře. Nezapomeňte pravidelně dýchat. Díky tomuto cviku protahujete a uvolňujete celou část páteře, především bederní část.

Rotace páteře

Lehněte si na záda a pokrčte nohy. Chodidla rozkročte na šířku své pánve a pomalu je pokládejte na jednu a pak na druhou stranu. Tento plynulý pohyb je velmi snadný a zároveň příjemný. Ramena a lopatky nechávejte na podložce - neodlepujte je od ní. Hlavou otáčíte na druhou stranu než, kam spadávají nohy. Kolena dáváte do té polohy, dokud vám to je příjemné - důležité je nejít za svou hranici. Dopřejte si uvolnění páteře v rotaci. 

Vytažení páteře

Opravdu jednoduchý cvik, který jednoduše zvládnete, je vytažení páteře. Lehněte si na záda, pokrčte kolena. Hlavu opřete o týl. Cílem cviku je vytahovat se, co nejdál za kostrčí hlavou. Máte pocit jako byste vyrůstali do dálky. Dochází k napnutí a protažení svalů, následně pak dojde k uvolnění obratlů. Cvik můžete provádět ve stoje i vsedě.

Zahrňte do svého života pravidelné cvičení na záda, protahujte zádové svalstvo a předejděte tak bolesti zad.

Péče o svaly Péče o klouby

 


 

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.