Filtrovat

Cenové rozpětí

Nedostatek křemíku? Zbystřete.

Křemík spadá do skupiny stopových prvků. Podílí se na tvorbě pojivové tkáně, proto lidé hojně vyhledávají spojení ,,křemík na vlasy, kůži či nehty’’. Dodává jim totiž pružnost a pevnost. Jeho dostatek se rovněž podílí ke zvyšování obsahu vápníku a tím zpevnění našich kostí.

A jak může zpozorovat nedostatečné množství křemíku v organismu? Mezi typické projevy patří zvýšená lámavost nehtů a vlasů. V některých případech může dojít i ke špatnému vývoji a lámavosti kostí, poruchy tvorby kolagenu či únavě, nechutenství. Příznaků je tedy mnohem více.

Jak dostat do těla křemík?

Každý den bychom měli do těla dostat alespoň kolem 5 mg. Jelikož křemík v potravinách nalezneme běžně, přijmout dané množství není pro běžného člověka problém. Z potravy získáváme křemík v podobě solí křemíku (křemičitanů).

Bohatým zdrojem křemíku je pitná voda, hovězí a kuřecí maso, kořenová zelenina, ovoce i obilniny. Doplnit tento důležitý stopový prvek lze rovněž z výživových doplňků. Zkuste křemík tablety nebo křemelinu. Dostanete do těla přírodní a snadno vstřebatelný organický křemík. Účinky křemeliny jsou identické jako u běžného doplňku stravy s obsahem křemíku.

Na závěr vás musíme upozornit, že nadbytečné doplňování křemíku může ovlivnit vaše ledviny. Konkrétně hrozí vznik ledvinových kamenů.

Zpět nahoru

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.

Kontaktní formulář