Jak snadněji otěhotnět

JAK SNADNĚJI OTĚHOTNĚT

Otěhotnění se může zdát jako něco naprosto přirozeného a snadno dosažitelného. Někdy se ale nemusí ani po delším snažení zadařit. Na každou ženu může v rámci rad, jak otěhotnět, platit zcela jiné doporučení. Pojďme se podívat na tipy, které by vám měly na cestě za potomkem pomoci.

  • Články o zdraví
  • Těhotenství
  • Ženy

5 minut čtení


PCOS a endometrióza PCOS a endometrióza

Může se také stát, že trpíte onemocněním, o němž nevíte, a o kterém se ani příliš nemluví. Jde například o PCOS (syndrom polycystických ovarií) nebo endometriózu. Na webu 1. neziskové organizace zabývající se neplodností - Indiánky, se můžete dočíst nejen o příčinách neplodnosti, ale také o přírodních cestách, jak se jako žena o své tělo starat a zachovat si hormonální rovnováhu.

Ovulace Ovulace

Pečlivě sledujte svou ovulaci a plodné dny. Přibližně 14 dní před menstruací jeden z vaječníků uvolňuje vajíčko, které putuje vejcovodem a čeká na oplodnění spermií. Toto období v rozmezí 3-5 dní nazýváme plodné dny, a právě při nich má žena šanci přijít do jiného stavu. Menstruační cyklus každé ženy je však dost individuální a žena svou ovulaci a s ní spojené plodné dny nemusí správně odhadnout. Pro spolehlivé ujištění, kdy žena ovuluje, doporučujeme vyzkoušet ovulační testy. Jsou navíc vhodné i v případě, kdy má žena menstruaci, ale neví o tom, že neovuluje.

Výživa Výživa

Doplňky stravy

Nezapomínejte užívat bylinky či doplňky stravy pro přípravu vašeho těla na těhotenství, ideálně pár měsíců předtím, než vůbec otěhotníte. V tomto případě je jedničkou kyselina listová, která napomáhá správnému vývoji plodu a má další prospěšné účinky. Můžete ji užívat rovněž ve formě Femibionu 1 v kombinaci s dalšími vitaminy. Minimální denní dávka tvoří 400 mikrogramů kyseliny listové. Více o kyselině listové si můžete přečíst zde.

Bylinky, čaje a tinktury

Pokud raději volíte přírodní cestu, vyzkoušejte bylinkové čaje. A jaké bylinky dopomáhají k otěhotnění? Doporučujeme čaj z kotryhelu nebo maliníkový čaj. Nic nezkazíte ani heřmánkem, šalvějí či pelyňkem. Bylinky byste však měly střídat, ideálně po několika týdnech anebo je popíjet ve směsích. V neposlední řadě můžete zvolit bylinný přípravek ve formě tinktury. Více podrobnějších informací, nejen o bylinkách a jejich účincích, se můžete dočíst ve článcích neziskové organizace Indiánky, zaměřené především na obtíže s plodností.

Zdravý životní styl Zdravý životní styl

Pitný režim a strava

Včasná úprava vašeho jídelníčku a stravovacích návyků je nezbytností před tím, než začnete plánovat rodinu. Zdravá strava je základem pro posílení plodnosti. Důležitý je samozřejmě pitný režim. Množství vypité vody přizpůsobte své hmotnosti, obecně však platí, že čím více vážíte, tím více byste měly vypít. Kromě vody zařaďte do pitného režimu také bylinné čaje, šťávy a odvary z ovoce či zeleniny. Co se týká stravovacích návyků, jezte vícekrát denně menší porce. Konzumujte co nejvíc klíčků, luštěniny, mořské řasy a léčivé houby (hlívu ústřičnou a žampiony). Tělo musíte především pročistit, aby bylo na zátěž těhotenství připravené.

Pohyb

Mimo zdravé stravovací návyky se také orientujte na častý pohyb na čerstvém vzduchu. Vyrazte do přírody, na procházku do lesa, na pobyt na horách, případně na výlet k moři. Vyzkoušejte cvičení podle Ludmily Mojžíšové pro zlepšení dynamiky celé páteře a k posílení svalstva celého trupu. Sport v přiměřené míře vám zároveň udrží optimální váhu (k jejímu výpočtu můžete využít kalkulačku BMI). Tu je potřeba si hlídat, protože i tento faktor má vliv na početí. Nadváha snižuje šance na početí stejně jako podváha. Obézní žena má zvýšené množství estrogenů, a tím dochází k poruše cyklu a nepravidelné ovulaci. Podváha je ještě rizikovější z toho důvodu, že v těle ženy klesá hladina estrogenu a ovulace může postupně mizet.

Čeho se vyvarovat Čeho se vyvarovat

Návykové látky

Vliv na početí má i přílišná konzumace alkoholu a kávy nebo kouření. Nejen žena by se jim měla vyhnout. Alkohol a cigarety by měl omezit také váš partner. Pozor si dejte i na pasivní kouření. Při snaze o dítě neprospěje vašemu tělu žádná z návykových látek, přirozeně tyto látky organismu obecně neprospívají.

Stres

Tělo při stresu vyplavuje stresové hormony a dochází přitom k neurochemickým změnám, které při dlouhodobější zátěži mohou ovlivňovat uvolňování hormonů potřebných k dozrávání a uvolňování vajíčka při ovulaci. Vyvarujte se stresu a pročistěte si hlavu. Relaxace a duševní rovnováha prospějí nejen zdraví, ale i psychice a partnerskému vztahu. Nenechte se uvést do duševní nepohody kvůli všedním starostem, stres je zabijákem vašeho zdraví. Také se nestresujte kvůli plodným dnům, napjatá atmosféra může ovlivnit otěhotnění více, než si myslíte. Obrňte se trpělivostí a dopřejte si dostatečný odpočinek a nezanedbávejte ani spánek.

Stále nemůžete otěhotnět? Stále nemůžete otěhotnět?

Důvodů může být spousta, od ne tolik závažných až po ty těžší a komplikovanější. Zde shrnujeme nejčastější z nich.

Přílišná frekvence pohlavních styků

Ne, opravdu není mezi počtem pohlavních styků a pravděpodobností počít přímá úměra, naopak. Příliš mnoho sexuálních aktivit může snížit počet spermií v ejakulátu vašeho partnera, a následovně může trvat několik dní jejich obnova. Držte se doporučení dle odborníků: mít sex každý druhý den během svého plodného období a mimo plodné dny s pravidelností třikrát týdně. A už vůbec se nestresujte volbou polohy, na otěhotnění nemá žádný vliv.

Věk

U partnera není věk natolik zásadní, jako je tomu u partnerky. Při snaze otěhotnět má spojitost s plodností právě věk. U žen se po pětatřicítce snižuje šance na oplodnění, jelikož postupně klesá počet menstruačních cyklů, při nichž dochází k ovulaci. Limitovaný je taktéž přesně daný počet vajíček, s nímž se dívka rodí. Vajíčka určená k uvolňování během života ženy a jejich množství je samozřejmě individuální. Radíme však, ať s pokusy otěhotnět po pětatřicátém roku neotálíte.

Sperma

Problém spojený s početím může nastat také u partnera, proto vyzkoušejte test plodnosti pro muže. Špatná kvalita spermií je způsobena především nesprávnou životosprávou. Strava muže by měla být vyvážená a měla by obsahovat dostatečné množství vitamínů. Rovněž pro muže existuje velké množství doplňků stravy pro podporu kvality spermií. Ani stres mužským pohlavním buňkám neprospívá. V neposlední řadě si pořiďte volnější a prodyšné spodní prádlo, aby se mužské intimní partie nepřehřívaly.

Životní prostředí

Viníkem při vašem snažení o rodinu mohou být také hormonální disruptory, které se nachází kupříkladu v kosmetice, dávejte tedy přednost přírodním přípravkům. Příčinami mohou být také různé civilizační faktory jako špatné prostředí nebo různé choroby a nemoci.

Autor: Aneta Krejčík Plšková

Těhotenské testyTesty plodnosti

Související produkty

Související produkty


Související články

Související články

Všechny články


Hodnocení

Hodnocení

Buďte první, kdo vloží hodnocení k tomuto článku.