JAK NA PODZIMNÍ DEPRESIVNÍ NÁLADU

Jak na podzimní depresivní náladu

Únava, skleslost, podrážděnost, depresivní nálady - bohužel i to s sebou někdy přináší podzim. Slunce zapadá dříve. Teploty klesají a ranní vstávání jsou náročnější. Jak se s podzimní depresivní náladou vyrovnat?

Rozdíl mezi podzimní depresí a podzimní depresivní náladou Rozdíl mezi podzimní depresí a podzimní depresivní náladou


Podzimní depresivní nálada se často zaměňuje s častěji užívaným pojmem podzimní deprese. Deprese je vážná diagnóza při které je potřebná léčba psychiatrem. Na rozdíl od depresivní nálady, která se projeví občas u každého člověka a souvisí například se špatným počasím. 

U podzimní depresivní nálady se jedná o negativní pocity a změny nálad během podzimního období. Slunce je blahodárné na povzbuzení a celkovou regeneraci organismu. Na podzim dostáváte méně energie ze slunečního záření a to se projevuje na vaší každodenní náladě. 

Rozlišujte stav podzimní depresivní nálady a deprese jako takové. V případě deprese je třeba navštívit psychologa či psychiatra. Podzimní depresivní nálady jsou spíše krátkodobějšího charakteru, jedná se o podzimní splíny související se sychravým počasím a nedostatkem slunce. Pokud špatná nálada přetrvává a je doprovázena dalšími příznaky jako je únava, nechutenství, bolesti hlavy, žaludku, navštivte raději lékaře.

 Příznaky podzimní depresivní nálady  Příznaky podzimní depresivní nálady


Podzimní depresivní náladu často provází příznaky, mezi které patří:

  • bolest hlavy, zad, žaludku,
  • problémy se spánkem,
  • únava,
  • smutek, pocity úzkosti, skleslosti,
  • podrážděnost,
  • nechutenství,
  • nezájem o okolí.

8 tipů, jak se zbavit podzimní depresivní nálady 8 tipů, jak se zbavit podzimní depresivní nálady

 

  • Spěte minimálně 7 hodin denně. Pokud máte problémy s usnutím, vyzkoušejte čaje pro klidný spánek s obsahem meduňky, kozlíku či levandule.
  • Pravidelně konzumujte ovoce a zeleninu a vitamíny C a D. 
  • Dopřejte si odpočinek. Víkendy věnujte svým koníčkům a relaxaci. 
  • Využijte slunečných dnů a buďte v přírodě.
  • Radujte se z maličkostí.
  • Pohybujte se, cvičte, choďte na procházky. 
  • Dopřejte si relaxační koupel.
  • Pusťte si svou oblíbenou hudbu.

 

Jak na podzimní depresivní náladu a stres Jak na podzimní depresivní náladu a stres


Psychický stres, problémy se spánkem a napětí vám nedopřejí chvíli klidu? S volně prodejnými léky na deprese a stres podpoříte svůj klidný spánek, pro zmírnění příznaků psychického stresu vyzkoušejte třezalku. Na relaxaci a uvolnění stresu se hodí mučenka, šafrán, kozlík a třezalka. Pořiďte si přípravky s obsahem těchto bylinek ve formě léčivých čajů a tabletek.

Teď už víte, jak zatočit s podzimní depresivní náladou. Především si dopřejte dostatek odpočinku a klidu. Vaše zdraví je nejdůležitější, tak mu věnujte dostatečnou péči a nezanedbávejte se. Pokud máte trable se spánkem, přečtěte si článek o tom, co dělat, když nemůžete spát.


 

Přípravky na spaní

Zavřít

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Více informací

Naše lékárny

Přihlásit



Košík

Nákupní košík je prázdný.