Co dělat, když nemůžu spát?

CO DĚLAT, KDYŽ NEMŮŽU SPÁT?

Mgr. Ľubica Sobčáková

Mgr. Ľubica Sobčáková

“Co dělat, když nemůžu spát” ptáte se sami sebe. Procházíte internet a pořád ne a ne najít tu hledanou odpověď. Zdravý spánek je nesmírně důležitý, proto vám přinášíme praktické rady, jak zlepšit kvalitu spánku.

  • Články o zdraví
  • Spánek a nálada

Co je to nespavost Co je to nespavost

Nespavost, odborně insomnie, je porucha spánku, při které je narušené usínání nebo průběh spánku. Vyznačuje se obtížným usínáním v noci a brzkým ranním probuzením, po kterém už nemůžete znovu usnout. Výjimkou není ani časté probouzení během spaní. Nespavost způsobuje, že jste unavení, malátní, podráždění, máte zhoršenou koncentraci a špatnou náladu. Zhoršuje se i pracovní výkonnost. Při dlouhodobé nespavosti dochází k vážnějším problémům - psychickým poruchám a poruchám vnímání. Nenechejte problém s nespavostí zajít tak daleko. 

Typy nespavosti

  • Přechodná - trvá většinou do 1 týdne, způsobená aktuálním stresem.
  • Akutní - trvá do 1 měsíce, je vhodná konzultace s lékařem.
  • Chronická - dlouhotrvající inosomnie může vést až k vážným zdravotním následkům.

 

  Příčiny nespavosti Příčiny nespavosti

Nespavost je problémem současné populace. Souvisí s hektickou dobou a nadmírou stresu. 

Mezi její nejčastější příčiny patří

  • Osobní problémy,
  • deprese,
  • nevhodný životní styl,
  • stres,
  • bolest,
  • věk,
  • nedostatek fyzické aktivity,
  • špatné prostředí,
  • nemoci,
  • změna přirozeného biologického rytmu (např. změna časového pásma).

Co pomáhá na spaní Co pomáhá na spaní

Jak zlepšíte kvalitu svého spánku? Stačí, abyste pozměnili několik špatných návyků vašeho každodenního režimu.

Pár tipů a triků spánkové hygieny

  • Choďte spát a vstávejte pravidelně ve stejný čas.
  • 6 hodin před spaním nepijte kávu, čaj a jiné nápoje obsahující kofein
  • Nekuřte a nepijte minimálně dvě hodiny před spaním.
  • Večer nepojídejte těžké pokrmy - zvolte raději něco lehčího.
  • Pravidelně se pohybujte a cvičte - tělesná námaha je vhodná pro lepší spánek.
  • Zajistěte, aby pokoj, kde spíte byl tichý a tmavý.
  • Spěte v dobře vyvětrané místnosti a na kvalitní posteli. Důležitý je také správný výběr matrace.
  • Příjemná relaxační koupel a mléko s medem vám dopomohou k lepšímu spaní.

Pokud to jde, odborníci doporučují zvládnout nespavost bez léků. Spánek podpořený chemickými léčivy není stejný jako přirozený kvalitní spánek. Nedochází u něj ke všem stádiím, které jsou pro úplné spaní potřebné - chybí fáze hlubokého mozkového a hlubokého tělesného spánku. Proto se člověk necítí po probuzení odpočatý. Na prášcích na spaní navíc často vzniká závislost

Bylinky na klidný spánek

Nespíte, i když jste unavení a nechcete přejít k chemickým lékům. Cítíte se tak trochu v pasti? Nemusíte. Zkuste přírodní cestu - přípravek Magne B6 Relax obsahuje unikátní kombinaci bylinek a dalších látek, které vám přinesou lepší a kvalitnější spaní. 

Tušili jste, že meduňka a chmel napomáhají usínání a navíc mohou přispívat ke zmírnění psychického stresu? Meduňka a její uklidňující účinky vám opět dokáží přinést do života kvalitní spánek. Chmel je také známý svými uklidňujícími účinky, navíc zmírňuje napětí. 

Součástí doplňku stravy Magne B6 Relax je extrakt z meduňky a chmele v kombinaci s hořčíkem a vitaminem B6, které přispívají ke snížení míry únavy a vyčerpání. Přípravek je šikovným pomocníkem pro kvalitní spánek.

  • Podporuje usínání a kvalitu spánku.
  • Snižuje únavu a vyčerpání.
  • Podporuje nervovou a psychickou činnost. 

Dobrý spánek je jedním ze základních pilířů vašeho celkového zdraví. Spěte opět sladce - jako spokojené bezstarostné dítě.

...........................................................................................................................................................................................................................................

INZERCE

magne b6 relax na nespavost

 

Související produkty

Související produkty


Související dotazy z poradny

Související dotazy z poradny

    • Dotaz pro lékárníka
    • Spánek a stres
    09. 05. 2020

    Jak účinkuje melatonin?

    Dobrý den, na dnešní noc jsem poprvé začala užívat melatonin forte - 1/4 tablety. Chtěla bych se Vás zeptat, kolikátou noc tento doplněk stravy začne mít účinky a zda je v pořádku, že první noc mi zatím nepomohl, a opět jsem dvě hodiny čekala na usnutí ? Děkuji za odpověď.

    Dobrý den,

    doba nástupu účinku melatoninu nelze s přesností určit. U každého to je jinak. Záleží, jakou máte vlastní hladinu tohoto hormonu. Pokud nespavost způsobuje jiná příčina než nedostatečná syntéza melatoninu, nemusí se účinek projevit. Melatonin užívejte pravidelně a to 1-2 hodiny před ulehnutím na lůžko. Důležté je i dodržovat tzv.spánkovou hygienu. I pouze svým počínáním můžete ovlivnit vlastní spánek.

    https://www.ikem.cz/cs/nespavost-spankova-hygiena/a-1997/

    S pozdravem
    Mgr. Petra Rezková
    lékárník BENU, Praha 9 CČM

    šipka Mgr. Petra Rezková

    Na dotaz odpověděla Mgr. Petra Rezková , Praha 9, CČM I - naproti Globusu zobrazit odpověď skrýt odpověď

    • Dotaz pro lékárníka
    • Spánek a stres
    24. 07. 2020

    Jsem ve stresu

    Potřebuji něco na uklidnění i bez receptu a třeba něco přírodního

    Dobrý den.

    Na uklidnění lze použít bylinné léky, jako je Baldriparan, Persen apod. Jsou bezpečné a nenávykové. Pokud jsou potíže dlouhodobě, chtělo by jim předcházet. Na zvládání stresu lze pravidelně podávat např. sirup Novo-Passit čí lék Vitango. V sirupu je ale třezalka a ta se bije s mnoha léky. zvyšuje také citlivost kůže vůči slunci. U dlouhodobých přípravků nečekejte efekt hned. Nástup bývá v průběhu 2-4 týdnů. Při vážnějších potížích raději vyhledejte lékaře.

    Vitango

    Novo-Passit

    Baldriparan

    Persen

    S pozdravem.
    Mgr. Václav Navrátil
    vedoucí lékárník Prostějov

    šipka Mgr. Václav Navrátil

    Na dotaz odpověděl Mgr. Václav Navrátil , Olomouc, Galerie Moritz zobrazit odpověď skrýt odpověď

Všechny dotazy


Související články

Související články

Všechny články


Hodnocení

Hodnocení

Buďte první, kdo vloží hodnocení k tomuto článku.